Druk 3D w reklamie.

Wydruki 3D mogą mieć zastosowanie w tak wielu dziedzinach życia i biznesu, że trudno byłoby je wszystkie wymienić.

Jedną z branż jaka z pewnością może wiele zyskać na druku 3D jest branża reklamowa. Wszystkie firmy zajmujące się projektowaniem i produkcją fizycznych nośników reklam, z pewnością docenią to rozwiązanie. 

Od trójwymiarowego, podświetlanego szyldu aż po niewielki breloczek do kluczy, możliwości ogranicza jedynie wyobraźnia.

Jedną z największych zalet druku 3D jest możliwość wydrukowania zaledwie jednej sztuki z danego modelu, bez konieczności uprzedniego tworzenia matrycy czy szablonu. Wystarczy pomysł i odpowiednio przygotowany model. Znacząco obniża to koszty przy produkcji nisko-seryjnej.

Przykładem zastosowania druku 3D w reklamie, może być niewielki gadżet na stoisko targowe. Jeśli jest związany z pewną okazją, to masowa jego produkcja - choć niewątpliwie obniży koszt jednej sztuki, będzie marnotrawstwem. 
Nasza drukarnia może stworzyć dla Państwa model i wydrukować tylko jedną jego sztukę.

Takie rozwiązanie sprawdzi się również w prototypowaniu, jeżeli jednak zdecydują się Państwo na produkcję seryjną, da to niepowtarzalną okazję na zapoznanie się z produktem i ewentualne wprowadzenie poprawek.

Należy również pamiętać o możliwościach jakie oferuje druk 3D.
Wykonanie obiektu o skomplikowanej geometrii, niemożliwej do odtworzenia przy pomocy tradycyjnych metod produkcji nie stanowi wyzwania dla drukarek 3D.
W przypadku druku w naszej firmie, również gabaryty obiektu nie stanowią przeszkody. Nasze wielkoformatowe drukarki 3D są w stanie stworzyć obiekt o wymiarach sięgających nawet 2 metrów wysokości!
Czy to wszystko? Oczywiście nie można zapomnieć, że poszczególne elementy wydruków 3D można ze sobą łączyć

Druk 3D na potrzeby reklamowe oferuje niemal nieskończone możliwości, po odpowiedniej obróbce tj. wygładzeniu czy malowaniu, wydrukowany obiekt może zostać uzupełniony o dodatkowe elementy konstrukcyjne, estetyczne czy nawet elektronikę. Logo klienta przekształcone w fizyczny obiekt przestrzenny czy wydrukowany w większej skali model produktu danej firmy to doskonałe przykłady praktycznego wykorzystania technologii 3D w reklamie.