Porsche zwiększa moc dzięki drukarkom 3D
Zaktualizowano: 17 lis 2020
We wspólnym eksperymencie koncepcyjnym Porsche, producenta części samochodowych - "MAHLE" i „printed by Trumpf”,wydrukowane w 3D tłoki aluminiowe do sportowego 911 GT2 RS są o 10% lżejsze niż tłoki produkowane tradycyjnie a metoda konstrukcji pozwala na zastosowanie zintegrowanego kanału chłodzącego , dzięki czemu są bardziej wydajne - mówi niemiecka firma motoryzacyjna.

„Dzięki nowym, lżejszym tłokom możemy zwiększyć prędkość obrotową silnika, obniżyć temperaturę tłoków i zoptymalizować spalanie” - wyjaśnia Frank Ickinger, starszy inżynier w dziale rozwoju zaawansowanych napędów Porsche.
„Dzięki temu można uzyskać do 30 KM więcej z 700-konnego silnika biturbo, jednocześnie zwiększając wydajność”.
Chociaż tłoki drukowane nie będą jeszcze w najbliższym czasie dostępne w samochodach produkcyjnych, Porsche twierdzi, że drukowanie 3D jest
„interesujące pod względem technicznym i ekonomicznym w przypadku specjalnych i małych serii, a także w sportach motorowych” i „oferuje znaczny potencjał w zakresie innowacji produktowych i procesowych”.